27. april 2015

April


Easter
Påske blev fejret med en tur i kirken, påskejagt og en lækker hjemmelavet middag med påskekylling.
Det blev en lidt speciel påskejagt eftersom min værtsfamilies miniaturehest, Andy, slap løs fra folden midt i det hele. Så gik selskabet fra at være på påskejagt til hestejagt. Var vi ude på en stor gård hvor der var 25 andre heste udover Andy og det skiftede lidt om det var dem der jagtede ham eller ham der jagtede dem. Efter 20 minutter med hestejagt blev fik den lille hest alligevel trætte stænger og besluttede sig for at ende jagten, og så kom den i snor igen resten af dagen.


Yezi is watching our soccer game
Soccer 
Vi har spillet SÅ mange kampe her i April måned (ca. 2-3 hver uge), og det er indtil videre gået rigtig godt. Vi har også fået det der hedder Sprit Wear, hvilket er Boulder High School fodboldtøj som vi tager på i skole hver gang vi har en kamp for at promovere kampen så folk kommer og kigger på.
Vi har stadig et par kampe tilbage inden sæsonen er slut, men vi havde vores sidste hjemmekamp på Boulder High School torsdag d. 23. april, hvor jeg scorede kampens sidste mål på et hovedstød fra et hjørnespark, hvilket var meget cool. Der blev scoret en del mål for kampen endte vidst 7-0 til os eller noget i den stil.

BDT Stage
Onsdag d. 8. tog Geoffrey og Signe mig til the Boulder Dinner Theater Stage hvor vi så Forever Plaid. Selve koncepten hos the BDT Stage er at man spiser aftensmad i teateret og bliver serviceret af skuespillerne fra stykket og så ser første halvdel af showet. Under intermission spiser man dessert og drikker kaffe under hvor skuespillerne igen er ude at servicere gæsterne og bagefter ser man anden halvdel af showet. Vi havde teatrets bedste pladser og showet var vildt godt, meget humoristisk og selvfølgelig musikalsk.

Chicago @ Boulder High School
Fredag d. 10. april tog jeg sammen med Geoffrey og Signe hen på min high school for at se årets teaterstykke, Chicago. Koreografien og musikken var sat rigtig godt sammen, og skuespillerne jorde et supergodt job, så det var en fornøjelse at se. Min danske veninde Amalie som også går på Boulder High School deltog i stykket som en af journalisterne, og det var også rigtig fedt at se hende give den gas oppe på scenen!

Last day skiing
Lørdag d. 11. april blev jeg hentet af min 2. værtsfamilie omkring kl. 9.00 am hvor vi kørte mod bjergene for at stå på ski i Eldora for sidste gang inden sæsonen sluttede om søndagen.
Da jeg fik at vide at jeg skulle til Colorado havde jeg slet ikke overvejet at jeg måske ville få muligheden for at stå på ski eller snowboard og tænkte slet ikke på det eftersom jeg aldrig havde stået på nogen af delene før. Det har været fedt at prøve begge dele, og det har helt bestemt endt med at være en stor del af mit udvekslingsår takket være min søde 2. værtsfamilie der har taget mig med op i bjergene mange gange og Rotary der har afholdte en FED skiweekend for vores distrikt 5450 tilbage i januar måned.


Hjemmelavet gammeldags æblekage!
A BIG surprise
Fredag d. 24. april fik jeg en SMS om morgenen fra Claire, min første værtsmor. ''Want to do something fun?'' havde hun skrevet til mig da hun havde eftermiddagen fri. Hun skrev at hun ville komme og samle mig op fra skole kl. 12.00 pm. Jeg vidste ikke lige hvad det gik ud på men tænkte egentlig ikke alt for meget over det. Jeg havde godt regnet ud at der ville være et form for overraskelseselement til stede, men jeg tænkte, at vi måske skulle i biografen eller noget i den dur. Det var ikke helt det der skulle ske, fandt jeg senere ud af...
Claire ringede til mig da hun var ved skolen og jeg gik over mod parkeringspladsen rundt om hjørnet for at møde hende. Da jeg drejede rundt om hjørnet så jeg Claire og var på vej til at gå over og kramme hende da jeg så Viktor, min storebror som jeg ikke har set i 9 måneder, ved siden af hende.

Jeg var fuldstænding mundlam. Jeg forstod overhovedet ikke noget. Jeg vidste godt at han skulle til USA og besøge sin værtsfamilie i New York, men jeg vidste ikke lige, at han havde planlagt en lille detour til Boulder, Colorado for at overraske mig. Ja, at overraske mig; det gjorde han i hvert fald. I ordets højeste forstand. Jeg krammede ham meget længe men det føltes helt underligt, for jeg kunne slet ikke forstå at det virkelig var ham! Det var som om 2 verdener mødtes da han pludselig stod her midt i Boulder i mit udvekslingsår, hvor han ikke plejede at høre til. Men glad det blev jeg i hvert fald - RIGTIG glad!

Jeg havde prom om lørdagen hvilket Viktor ikke vidste, men havde heldigvis et jakkesæt med i kufferten fra Spanien - so classy! Vi skaffede ham en gratis prom billet fra kontoret, og derefter viste jeg ham rundt i Boulder, indtil vi tog hjem til min 3. værtsfamilie og spiste aftensmad.

Prom
Lørdag d. 25 april skulle jeg til prom... (klik her)

Host family BBQ
Søndag d. 26. april tog jeg Viktor med i Ascent - den mest awesome kirke jeg nogensinde har trådt ind i, så den skulle han også have fornøjelsen af at opleve. Om eftermiddagen havde min søde søde 1. værtsfamilie arrangeret en BBQ for alle mine 3 værtsfamilier + min Youth Exchange Officer, Kit, og hans kone. Det var vildt fedt at have alle 3 værtsfamilier samlet + min egen bror! Det var også en smule underligt eftersom det var som at have forskellige æraer samlet på ét sted, hvis I forstår hvad jeg mener. Det er lidt som at have flere små verdener der mødes.

I dag kørte Signe og jeg Viktor til Denver International Airport, og han er nu på vej mod New York hvor han skal tilbringe nogle uger. Jeg har stadig svært ved at forstå at han lige har været her i Boulder en weekend! Jeg er en rigtig heldig lillesøster at have en bror som ham ♡









Hvis nogle af mine indlæg her på bloggen giver anledning til spørgsmål, så skal du endelig ikke holde dig tilbage! Skriv i kommentaren, på Facebook eller send mig en E-mail - bare spørg løs!
Kunne du også tænke dig at ansøge om at blive Rotary udvekslingsstudent? Læs mere om Rotary Youth Exchange på http://www.rotary-yep.dk


Hovedstødsmålet fra sidste hjemmebanekamp

Last day of skiing
Viktor der ankom i Denver International airport da Claire samlede ham op
Surprise!





Ingen kommentarer :

Send en kommentar