31. maj 2015

May

Jeg har haft endnu en helt fantastisk men travl måned! Jeg har været til flere forskellige events, afsluttet mit skoleår på Boulder High School, flyttet værtsfamilie for sidste gang og ser nu frem til en 2-ugers bustur til Arizona, Nevada og Californien!


Rotary District Conference
Rotary District Conference 2015
Fredag d. 1. maj stod jeg op om morgenen kl. 5.30 am og blev kørt til Keystone i bjergene hvor Rotary the District Conference of 2015 blev afholdt. Fra fredag til søndag boede vi på et 4-stjernet hotel med de smukkeste omgivelser.

Fredag brugte vi næsten hele dagen på at øve til vores times underholdning som vi skulle fremvise lørdag morgen kl. 11.00 am. Om aftenen skulle vi deltage i en kortere flag ceremony, hvor alle vi 21 udvekslingsstudenter bar vores eget flag ind foran 300-400 rotarianere, og derefter hørte vi forskellige taler og spiste god mad.


Lørdag morgen kl. 11.00 am stod vi som sagt for en times underholdning. Vi havde 8 forskellige ''acts'' med både sang, dans, magi, video, musik, skuespil, etc. Rotarianerne grinede, klappede og gav udtryk for at de var meget underholdt, så bortset fra nogle tekniske komplikationer gik showet rigtig godt!


Søndag morgen spiste vi morgenmad og pakkede sammen inden vi sagde farvel til hinanden. Junior fra min Rotaryklub var så sød at give mig en lift hjem til skønne Boulder.



Soccer

Vi har haft vores sidste fodboldkamp som vi vandt 7-0 (jeg scorede det sidste mål, wuhuuu), og sæsonen sluttede onsdag d. 6. maj med en fælles aftensmad i skolen kantine. Det har været rigtig fedt at være en del af en high school sport, da det er meget anderledes end klubfodbold hjemme i Danmark, som jeg har været vandt til at spille i 11 år. Det har været en fed oplevelse og en ren fornøjelse at spille sammen med alle de søde piger på holdet!

Mother's Day

Søndag d. 10. maj blev der fejret Mors Dag med familiemiddag, gaver og en lækker hjemmelavet middag. Selvom jeg syntes, at der blev gjort meget ud af dagen, sagde min 
værtsfamilie, at de ikke engang fejrede den i så stor stil som andre amerikanske familier!

Airstream Trip

Fredag d. 15.-søndag d. 17. tog vi til en campingplads i byen Monument, CO, hvor vi sammen med 50 andre airstream ejere havde en rigtig god weekend. Jeg har været på campingtur flere gange før, men har altid sovet i telt, så dette var en mere luksuriøs stil med tag over hovedet og det hele

Last day at Boulder High School

Jeg er nu helt færdig med min tid på Boulder High School. Det har været SÅ fedt at have haft muligheden for at opleve den amerikanske high school, da den slet ikke minder om det danske gymnasie på nogen som helst måde. Vi har haft de afsluttende ''finals'' hvilket gik rigtig godt, så nu har jeg SOMMERFERIE! 

Boulder High School Awards Program

Jeg fik tilsendt et brev om at jeg var blevet ''selected to participate in the BHS Awards program'' og ville modtage ''recognition as an International Students'', så torsdag d. 21. maj kl. 7.00 pm tog jeg over i skolens auditorium og sad på scenen med de andre seniors igennem 2.5 times awards show. Jeg fik også en ''Excellence in Spanish'' award, hvilket var meget cool, da jeg ikke vidste, at jeg ville modtage den.


Bolder Boulder
Memorial Day, mandag den 25. maj, stod jeg tidligt op om morgenen og tog ned til midtbyen hvor 10-kilometerløbet Bolder Boulder startede for 37. år i træk med over 50.000 deltagere! Det var et enormt underholdende løb med både diverse livebands, musik, kostumer, dans og godt humør alle steder. Alle var der bare for at have det sjovt og få en god oplevelse! Jeg løb/gik sammen med Maud og John fra min Rotaryklub. Løbet endte på universitetets fodboldstadion hvor der var tusindevis af tilskuere der heppede på folk indtil de nåede i mål. Efter løbet blev der sunget nationalsang og 6 paragliders i amerikanske farver landede midt i stadionet efterfulgt at 2 jets der fløj hen over hovederne på os!

Concert @ Red Rocks

D. 27. var jeg blevet inviteret til en koncert ved Red Rocks af Maud og John fra min Rotaryklub. Da bandet The Decemberists, som vi var der for at se, skulle spille lynede og tordnede det så kraftigt at det udskød showet en time. Der var det flotteste lynshow et par miles væk fra hvor vi var med violette lyn der lyste hele himlen op! Da tordenvejret var ovre gik koncerten endelig i gang, og det var en vildt fed koncert!

Changing families

Lørdag d. 30. maj skiftede jeg familie for sidste gang og er nu tilbage ved min fantastiske første værtsfamilie, Claire og Craig, hvor jeg skal bo indtil jeg tager tilbage til Danmark d. 16. juli!

Fundraiser

Søndag d. 31. maj holdte Benedetta (udvekslingsstudent fra Italien), Marine (udvekslingsstudent fra Frankrig) og jeg en fundraiser for vores 2-ugers West Coast Tour som vi alle skal deltage i fra d. 5.-18. juni ved hjælp af vores Youth Exchange Officers. Vi lavede forskellige retter fra vores eget hjemland, hvilket var en stor succes. Jeg lavede frikadeller og æblegrød. Fundraiseren var en stor succes, og vi 3 udvekslingsstudenter endte med næsten $500 hver takket være en masse søde og gavmilde Rotarianere!

D. 14. juli skal jeg holde en presentation i min Rotaryklub som en slags ''wrap-up'' og konklusion på mit udvekslingsår inden jeg tager tilbage til Danmark igen.


West Coast Tour in 5, 4, 3, 2...
D. 5. juni tager jeg på en 2-ugers bustur hvor jeg sammen med Rotary udvekslingsstudenter fra 2 forskellige Rotarydistriker skal igennem både Colorado, Arizona, Nevada og Californien! Vi skal bo på flere forskellige lækre hoteller, og besøge både Grand Canyon, Mesa Verde- og Yosemite National Park, Las Vegas, Los Angeles, Hollywood, Universal Studios, Disneyland, San Francisco, Golden Gate Bridge, Alcatraz og meget mere! Jeg er ellevild efter snart at komme afsted og glæder mig som aldrig før! 

Less than 2 months left...
Med under 2 måneder tilbage af mit udvekslingsår ved jeg slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Det er meget surrealistisk, at det hele er ved at ende. Fodboldsæsonen er slut, skolen er slut og inden længe skal jeg til at sige farvel til en masse fantastiske mennesker som jeg har lært at kende i løbet af dette år og som jeg med sikkerhed ved, at jeg kommer til at savne inderligt i min hverdag. I en situation som denne tror jeg at det bedste råd at følge er dette cheesy citat:


Don't cry because it's over, smile because it happened

Det prøver jeg at leve mit liv efter i øjeblikket, men jeg ved at en enkelt tåre eller 1000 ikke kan undgås, når jeg står i lufthavnen i Denver og skal sige farvel til mit liv som Rotary udvekslingsstudent her i smukke Colorado.

Jeg prøver at lade være med at tænke for meget over det, og bare nyde det imens jeg nu er her og holde humøret i top. Jeg har heldigvis også en masse gode ting at se frem til når jeg kommer tilbage til Danmark!









Hvis nogle af mine indlæg her på bloggen giver anledning til spørgsmål, så skal du endelig ikke holde dig tilbage! Skriv i kommentaren, på Facebook eller send mig en E-mail - bare spørg løs!
Kunne du også tænke dig at ansøge om at blive Rotary udvekslingsstudent? Læs mere om Rotary Youth Exchange på http://www.rotary-yep.dk

And now - pictures!

Rotary District Conference - flag ceremony
Entertainment at the Rotary District Conference - skits
Entertainment at the Rotary District Conference

Entertainment at the Rotary District Conference
Rotary District Conference
''We Are All In This Together''
Entertainment at the Rotary District Conference
Driving home from the District Conference
Airstream Trip
Folsom Fiels | Memorial Day
The BolderBoulder 10k run/walk
The BolderBoulder 10k run/walk
Parachuter at Folsom Field | Memorial Day
Red Rocks
Thunderstorm at Red Rocks


Ingen kommentarer :

Send en kommentar