28. januar 2015

Halvvejs igennem mit udvekslingsår

Jeg fandt for nylig ud af, at jeg i dag er halvvejs igennem mit fantastiske udvekslingsår eftersom jeg har været i USA i 168 dage og og rejser tilbage til Danmark om 168 dage. Der er kommer heldigvis til at ske en masse inden da der inkluderer både en uge til Hawaii og en 2-ugers bustur langs den amerikanske vestkyst! 
Her kommer højdepunkterne fra januar måned:



Snowboarding @ Eldora Mountain Resort
Min 2. dag på snowboard var fredag d. 2. januar, hvor Sydney, Maddy Lisa og jeg endnu engang tog op til Eldora og snowboardede/stod på ski indtil lukketid. Jeg er blevet en del bedre til at stå på snowboard, men havde efter den dag stadig en stor samling af blå mærker diverse steder på min krop.

Hiking in the mountains of Eldorado Springs
Søndag d. 5. januar var jeg inviteret ud at hike i bjergene nær Eldorado Springs af Geoffrey fra min Rotary Klub. Det var en superflot tur med en udsigt der var er så smuk at den er svær at beskrive. Forskellige klippeformationer, sne på bjergene og en smuk solnedgang i det fjerne.


First time skiing!
Lørdag d. 17. januar tog Maddy, Lisa, Sydney og jeg op i bjergene til Eldora Mountain Resort hvor jeg prøvede at stå på ski for første gang i mit liv! Jeg syntes klart, at det var sværere at lære at stå på ski end det var at lære at stå på snowboard. Vejret var skønt og vi stod på ski helt indtil lukketid.

Denver Stock Show 2015
D. 20. januar var jeg I Denver og se the Stock Show 2015 sammen med Craig. Der var et hesteshow, kalve lassoing og rodeo på både vild tyr og hest. Det var vildt underholdende at se de forskellige discipliner der blev dystet i. En af de disciplinerne vi så gik ud på at forskellige børn blev placeret på hver deres får der løb tværs over arenaen og så gjaldt det ellers bare om hvem der kunne holde sig på fåret i længst tid uden at falde af. Jeg har aldrig set noget lignende. Det var en enormt ''western'' og  meget amerikansk oplevelse!


Rotary ski weekend
Fredag d. 23. til søndag d. 25 januar var der en ski weekend på kalenderen med de andre Rotary udvekslingsstudenter i mit distrikt
Vi stod tidligt op om morgenen og kørte ind til Denver hvor vi blev samlet op ad en bus og kørte mod Frisco og Copper Mountain i bjergene. Jeg stod på snowboard lørdag og på ski fredag og søndag. Vi havde en helt fantastisk weekend! Vi overnattede hos weekend værtsfamilier, stod på ski, spiste, grinte og sad i hot tubs resten af tiden - det var nu heller ikke helt ringe. Jeg sluttede søndagen af med min første tur på den sorte piste inden turen gik tilbage til Denver.

Lige nu er jeg midt i 4. uge af 2. semester og alt går forrygende. Pigernes fodboldsæson starter snart på min high school, og jeg glæder mig til snart at få spillet noget bold igen! Jeg savner rugbrød, stegt flæsk med persillesovs og havet, men jeg synes, at jeg alligevel klarer mig ganske godt i Colorado indtil videre!
Vejret er begyndt at blive varmere igen efter vi har haft et par uger med sne og temperaturer helt ned til omkring -15°C. I dag ramte termometeret de 16°C og der duftede af sol og sommer udenfor!







P.S. her kommer lige et par billeder fra Rotary ski weekenden:

Denmark, Finland and Sweden
Me, Juuliana (Findland), Jenner (Peru) and Lena (Austria)
Benedetta fra Italien og jeg
Fra venstre - Amanda (Sverige), Juulianna (Finland) og jeg
Denmark, Sweden & Finland
Denmark, Sweden, Argentina & Finland
Crazy exchange students

Beautiful view from Copper Mountain

Ingen kommentarer :

Send en kommentar