28. februar 2015

Super Bowl, soccer & 3rd host family

Super Bowl XLXI
Søndag d. 1. februar var de amerikanske fodboldhold New England Patriots og Seattle Seahawks oppe imod hinanden i kamp om titlen som den 49. vinder af NFL's Super Bowl.
Der blev heppet på Seattle Seahawks i en tæt og spændende kamp, men efter en meget dramatisk slutning endte New England Patriots desværre med at tage pokalen med hjem.

Skiing @ Eldora

Lørdag var jeg blevet inviteret op og stå på ski i bjergene af Eric, en af rotarianerne fra min klub, og hans børn, hvilket var vildt sjovt! Det var min 4. gang på ski, og vi kørte ned af 2 double black diamonds!
I denne måned har jeg fejret at have været udvekslingsstudent i USA i 6 måneder!

The Academy Awards

5.00 pm var der Academy Awards 2015 live på ABC, og jeg glædede mig som et lille barn! Jeg er som mange af jer nok ved meget glad for film, så det show skulle jeg selvfølgelig ikke gå glip af. Det var også vildt fedt at kunne se det live uden at skulle holde sig oppe til langt ud på natten pga. den store tidsforskel på USA og Danmark!

Soccer

Nu er pigernes fodboldsæson endelig begyndt, og jeg glæder mig til at se hvad sæsonen byder på! Eftersom jeg ikke har spillet fodbold i 8 måneder og niveauet er enormt højt blandt pigerne på Boulder High School (måske har mit indtag af kage og manglende motion også en lille smule at sige..) , kunne jeg lige præcis ikke komme med på 1. holdet, så jeg er nu på 2. holdet der hedder Boulder High Junior Varsity Team. Pigerne på mit hold virker rigtig søde, så jeg glæder mig til at spille en masse fodbold sammen med dem og lære dem bedre at kende!

Planetarium

Jeg tror, at min nuværende
værtskat, Quinn, bryder sig om mig
Torsdag d. 26. var jeg blevet inviteret til CU's Planetarium af Bill og Pauline, 2 rotarianere fra min Rotary klub, og det var en helt vildt cool! Der var en projekter der kunne projektere over 20.000 stjerner, så det fuldstændig lignede den rigtige nattehimmel!

My 3rd host family

Fredag d. 27. skulle jeg hjem og spise ved min 3. værtsfamilie. De hedder Geoffrey og Signe og bor også i Boulder op af bjergene i et område der hedder Chautauqua. Først hentede Geoffrey mig efter skole og vi kørte til CU's campus hvor han viste mig rundt på universitetet eftersom både han og hans kone Signe havde gradueret derfra.
Vi spiste derefter aftensmad sammen og de viste mig rundt i huset. De er begge simpelthen så søde og jeg glæder mig rigtig meget til at flytte ind hos dem. Jeg kunne ikke forestille mig at jeg kunne få en bedre 3. værtsfamilie end dem.
Nu befinder jeg mig endnu engang i den underlige situation med en masse blandede følelser eftersom jeg glæder mig til at flytte ind hos en ny værtsfamilie, men ved at det også bliver rigtig trist at skulle flytte fra min nuværende familie. 

Det at skulle flytte fra sin værtsfamilie er for mig det sværeste ved at være Rotary udvekslingsstudent. Det er hårdt, men jeg ved inderst inde at jeg har rigtig godt af det i og med, at jeg på den måde kommer til at opleve den amerikanske kultur fra en masse forskellige vinkler og synspunkter, som jeg ellers ikke ville have gjort hvis jeg blev ved den samme familie hele året. 










Hvis nogle af mine indlæg her på bloggen giver anledning til spørgsmål, så skal du endelig ikke holde dig tilbage! Skriv i kommentaren, på Facebook eller send mig en E-mail - bare spørg løs!

Kunne du også tænke dig at ansøge om at blive Rotary udvekslingsstudent? Læs mere om Rotary Youth Exchange på http://www.rotary-yep.dk

Ingen kommentarer :

Send en kommentar