15. marts 2015

Hawaii Expedition


Jeg kom hjem fra Hawaii i går kl. 3.30 am, efter at have haft en helt fantastisk uge i Hawaii med intet mindre end 103 andre udvekslingsstudenter fra hele USA. Turen blev arrangeret af Belo USA Travel Inc. som var helt fantastiske til at tage os rundt på øen, Oahu, hvor vi lærte om den Hawaiianske kultur igennem en masse fede aktiviteter!

Departure and arrival
Lørdag d. 7. marts stod jeg op kl 4.35 am. Jeg vidste slet ikke at jeg var i stand til at stå op så tidligt. Min værtsfar kørte mig ind til Denver International hvorfra jeg skulle flyve kl. 8.00 am. mod San Diego, CA og derefter fra San Diego til Honolulu, HI. Jeg var fremme ved 3.00 pm-tiden og var vildt begejstret fra øjeblikket jeg så de første palmetræer svaje i den varme tropiske luft. Der var lidt noget andet end det kolde snevejr jeg lige havde forladt i Colorado. Om aftenen var der et orienteringsmøde på vores hotel, Hyatt Place, i Waikiki området i Honolulu. Man kunne gå ned til den hvide fra hotellet på bare 2 minutter!

Activities at Waikiki Beach
Søndag tog vi til Waikiki Beach og programmet stod på paddle surfing og en katamaran cruise langs kysten. Det var meningen at vi skulle have surfet, men eftersom der ingen bølger var, blev det paddle surfing i stedet for, hvilket jeg må indrømme heller ikke var noget dårligt alternativ. På den smukke katamarantur så vi havskildpadder der svømmede i havet!

Bus tour to the North Shore
Mandag tog vi til det nordlige af Oahu, hvor første stop var ved en ananasplantage hvor vi spiste en frisk lækker ananas is! Senere på dagen tog vi til et polynesisk kulturcenter, som er det bedste kulturcenter jeg nogensinde har besøgt. Der var alverdens sjove aktiviter, og om aftenen var der en smuk ild- og danseforestilling. 

Beach day
Tirsdag var der hvidt strandsand, varmt vejr og blå bølger på programmet. Vi tog til den smukke Kailua strandpark hvor der blev spillet fodbold, volleyball, danset hula og selvfølgelig badet i det smukke hav. Om aftenen tog vi på Hard Rock Café og spiste aftensmad og tog derefter tilbage hotellet igen. 

Snorkeling @ Hanauma Bay
Om onsdagen skulle vi tidligt op og snorkle i den smukke Hanauma Bay. Der var masser af farverige fisk som jeg fik skudt ned af mit waterproof engangskamera som jeg havde købt ugen før. 
Om aftenen skulle vi ud og shoppe i et kæmpe shoppingcenter hvor vi sluttede dagen af med at spise på Bubba Gump Shrimp Co.

Pearl Harbor
Endelig kom torsdag hvor vi skulle ud og se den legendariske Pearl Harbor! Vi blev fortalt at der i øjeblikket er 8 overlevende fra Pearl Harbor og 2 af dem var der den torsdag. Jeg havde æren af at møde Sterling Cale, Pearl Harbor survivor, World War II, Korean and Vietnam War veteran. 
Vi blev alle sejlet ud til den the USS Arizona hvorpå der i dag ligger et smukt memorialcenter. Op til 8,5 liter olie bobler op til overflade fra skibsvraget i og med det sank med en fuld tank bestående af over 500.000 liter olie da japanerne angreb den 7. december 1941, så vi kunne stadig se olien i vandet og lugte den i luften omkring skibet.

Diamond Head Trail & Luau
Sidste udflugtsdag tog vi ud og hike på toppen af et gammelt vulkankrater på Oahu. Det var sådan en smuk udsigt og efter turen fik jeg købt endnu en souvenir patch til min Rotaryblazer, som efterhånden er begyndt at se rimelig godt ud.
Om eftermiddagen og vi til en ''luau'' som er en fest på bedste hawaiianske vis. Der blev danset hula under palmetræerne og spist helstegt pattegris imens der blev holdt en masse fede aktiviteter. Det var en perfekt afslutning på en skøn uge!

Home sweet home - back to Colorado
Lørdag begyndte hjemrejsen. Mit fly fløj fra Honolulu kl. 12.00 pm til Los Angeles og fra Los Angeles hjem til Denver hvor jeg ankom ved 2.00 am tiden søndag morgen. 

Nu sidder jeg her på mit værelse og skriver med en masse gode minder i hovedet og en aloha spirit i hjertet!

Hang loose, 








Hvis nogle af mine indlæg her på bloggen giver anledning til spørgsmål, så skal du endelig ikke holde dig tilbage! Skriv i kommentaren, på Facebook eller send mig en E-mail - bare spørg løs!

Kunne du også tænke dig at ansøge om at blive Rotary udvekslingsstudent? Læs mere om Rotary Youth Exchange på http://www.rotary-yep.dk


I får selvfølgelig også lige nogle ordentlige billeder med på vejen:


Group photo at the beach

The USS Arizona wreckage in Pearl Harbor
Hawaii's beautiful green landscape
Group photo of the girls (and Carlo)
Honolulu's beautiful palm trees
The coast
Beach day!
Hanauma Bay

Hanauma Bay

Pearl Harbor Survivor, Sterling Cale, and I @ Pearl Harbor
Beautiful view from the Diamond Head Trail hike
One of the many beautiful sunsets at Waikiki Beach

Ingen kommentarer :

Send en kommentar