31. marts 2015

Sunshine, Utah and a new family

Endnu en måned er gået og nu er der desværre snart ikke mange måneder tilbage af mit udvekslingsår, så jeg nyder det imens jeg kan! Der er sket mange forskellige ting her i marts måned med både Hawaii, ny værtsfamilie og en tur til Utah

Changing families
Lørdag d. 21. marts var min sidste dag hos min 2. værtsfamilie. Vi tog vi op til Eldora Mountain Resort og stod på ski fra tidlig morgen til hen på eftermiddagen, hvor vi kørte til Netherland (en lille by i bjergene) og fik noget lækkert mad på en indisk restaurant. Da vi kom hjem skulle der for alvor pakkes, hvilket jeg selvfølgelig havde udskudt til sidste minut.
Jeg fik klemt halvdelen af mine ting ned i mine 2 kufferter, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal få resten + diverse souvenirs med hjem til Danmark igen i juli.

Omkring 8.00-9.00 pm fik vi pakket bilen med alle mine pakkenelliker og kørte til den anden ende af Boulder hvor min nye værtsfamilie, Geoffrey og Signe, tog rigtig godt imod mig. ''Welcome home!'', var den første sætning der blev sagt, hvilket bragte et stort smil på mine læber. Jeg fik taget afsked med min 2. værtsfamilie og der fulgte et par tårer med der vidst ikke kunne undgås. Hoveddøren lukkede bag dem og så var det officielt - jeg var flyttet ind hos min 3. værtsfamilie.


Spring Break - trip to Utah

Nu var det jo ved at være en hel UGE siden jeg sidst havde været på ferie, så det var rart at holde endnu en uge fri fra skole og tage ud og opleve en masse nye spændende ting igen ;-)

Signe, Geoffrey og jeg tog afsted mandag morgen og kørte mod Glenwood Springs hvor vi blandt andet badede i hotsprings og overnattede på et utrolig hyggeligt Bed & Breakfast.

Tirsdag kørte vi til Aspen hvor vi kiggede i butikker og spiste frokost og senere på dagen tog ud og besøgte nogle af Geoffrey og Signe's venner. 
Onsdag kørte vi mod Utah og hold da op hvor nogle helt utrolige landskaber Utah har at byde på. Det var som at være med i en cowboy film i det vilde vesten. Vi kørte til Dead Horse Point State Park hvor vi spiste frokost i det flotte landskab og kørte derefter til Moab. Her boede vi hos en dame igennem organisationen Servas, hvor man med et medlemsskab kan ''hoste'' og bo hos de forskellige medlemmer af organisationen over hele verdenen, hvilket var en rigtig positiv oplevelse!
Torsdag tog vi til Arches National Park og brugte dagen på at se på de smukke og unikke klippeformationer, heriblandt Delicate Arch som er den mest berømte og derfor er på alle nummerplader i Utah. 
Fredag tog vi ud på cykeltur og cyklede omkring 13 miles hvilket var skønt og lørdag vendte vi snuden hjemad og var efter 7 timer i hjemme i Boulder igen.

Rotary exchange student orientation
Der skulle have været en Winter Inbound Orientation en af weekenderne sidst i februar med sjove aktiviteter som ice skating og laser tag for alle vi udvekslingsstudenter, men den blev distriktet desværre nødt til at aflyse pga. en snestormsadvarsel. I stedet blev der afholdt en dagsorientering i slutningen af Spring Break søndag d. 29. marts. Vi havde det som sædvanligt rigtig sjovt sammen da der altid er en helt speciel energi når en masse udvekslingsstudenter er i samme rum. Vi udvekslingsstudenter i distrikt 5450 skal stå for en times underholdning for ca. 400-500 rotarianere til den næste Rotary District Conference fra 1.-3. maj, så det skal nok også blive rigtig sjovt at arrangere!

Soccer

Fodbold går rigtig godt! Pigerne på holdet er rigtig søde og vi træner de fleste hverdage fra ca. 7.00-9.00 pm. Jeg er desværre gået glip af en del træninger her den første måned efter diverse Rotary arrangementer, en uge til Hawaii og en tur til Utah, men jeg klager nu ikke. Vi kommer til at have omkring 2-3 kampe om ugen i næste måned, så jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå.

Jeg ser frem til endnu en måned i skønne Colorado og glæder mig til at opleve det smukke forår, som jeg har hørt skulle være vidunderligt her i staten!








Hvis nogle af mine indlæg her på bloggen giver anledning til spørgsmål, så skal du endelig ikke holde dig tilbage! Skriv i kommentaren, på Facebook eller send mig en E-mail - bare spørg løs!

Kunne du også tænke dig at ansøge om at blive Rotary udvekslingsstudent? Læs mere om Rotary Youth Exchange på http://www.rotary-yep.dk

I får lige et par billeder fra min ferie i Utah med på vejen:

Aspens smukke landskab
Aspens smukke landskab
Dead Horse Point State Park, Utah
Sådan en smuk baggrund fortjener en ''hand stand''
Dead Horse Point State Park, Utah



Her demonstrerer jeg blot én af mine mange smukke og sofistikerede poseringer foran kameraet
Delicate Arch, Dead Horse Point State Park, Utah
Landscape Arch, Dead Horse Point State Park, Utah
Cykeltur langs floden
Det kan til tider være rigtig hårdt at være udvekslingsstudent..

Ingen kommentarer :

Send en kommentar