20. november 2014

100 dage i USA!


I dag har jeg, så som overskriften så smukt fortæller, været i Colorado i 100 dage! Claire kom hjem og gav mig en snor med en 6 farverige balloner på, så dagen er helt bestemt blevet fejret i stor stil. Det har været 100 fantastiske dage fyldt med en utrolig meget latter, smil og en masse gode oplevelser.

Brunch hos min 2. værtsfamilie
Lørdag d. 1. november var vi inviteret til brunch hos min næste værtsfamilie. Jeg havde allerede mødt min fremtidige værtssøstre Sydney og Maddy, men mødte den lørdag hele familien samlet for første gang, hvilket var virkelig godt! De virker som en supergod familie, så jeg glæder mig rigtig meget til at skulle bo sammen med dem, selvom det uden tvivl bliver enormt hårdt ikke at skulle bo hos Claire og Craig længere.

Frikadeller og æbleskiver
Søndag d. 2. november var vi inviteret til aftensmad hos Mina, en af mine veninder fra skolen, og hendes familie. Mina er 1/4 dansker så der var selvfølgelig dansk mad på menuen i form af frikadeller og æbleskiver. Det var utroligt lækkert endelig at få sat tænderne i noget dansk mad igen!


En sydafrikansk aften
Min værtsfamilie har en hvert år en tradition med deres sydafrikanske der går ud på at lave traditionelle sydafrikanske pølser ''from scratch''. I år var jeg så heldig at deltage i denne tradition, hvilket var ret sjovt. Vi startede kl. 16.00 og var færdige kl. 00.00 med godt 70 kilo pølser!

First snowfall 
Mandag d. 10 november faldt temperaturen drastigt og kort efter begyndte det at sne! Der bliver så stille når sneen lægger sig over hele landet som et tungt hvidt tæppe. 
De sidste par uger har været kolde, og jeg Claire og Craig har været så søde at låne mig noget vintertøj eftersom det eneste stykke varme tøj jeg tog med mig til USA var en sweathshirt. 
Nu har jeg heldigvis fået anskaffet mig en supergod jakke og et par handsker, så jeg kan klare mig lidt endnu. 

Hjemmelavede lækkerier
Jeg har fået lavet lækkerier i form af både æblekage og flødekarameller med havsalt!

Jeg kan stadig ikke fatte at der allerede er gået 100 dage af min udveksling, men det er vel bare endnu et bevis på, at tiden flyver afsted, når man har det sjovt ;-)



The bad news is
time flies.
The good news is
I'm the pilot.


Hvis nogle af mine indlæg her på bloggen giver anledning til spørgsmål, så skal du endelig ikke holde dig tilbage! Skriv i kommentaren, på Facebook eller send mig en E-mail - bare spørg løs!

Kunne du også tænke dig at ansøge om at blive Rotary udvekslingsstudent? Læs mere om Rotary Youth Exchange på http://www.rotary-yep.dk

Ingen kommentarer :

Send en kommentar