12. september 2014

Boulder High School

Jeg har nu gået på Boulder High School i 3 uger, og det bliver hele tiden bedre og bedre!


Første dag på Boulder High School
Første skoledag var lidt hektisk. Der er lidt over 2000 elever der skal til forskellige klasselokaler over hele skolen på 5 minutter. 

Folk er heldigvis rigtig søde og imødekommende og lærerne er vildt gode, så det kunne ikke være bedre!

Det amerikanske skolesystem - meget kort fortalt 
Der er 4 trin i den amerikanske high school - freshmen (9. klasse), sophomore (10. klasse), junior (11. klasse) og senior (12. klasse) - jeg er senior

Et skoleår er delt op i 2 semestre, og man kan selv vælge hvilke fag man vil have, men man skal have en bestemt antal ''credits'' før man kan graduere, som man samler sammen i løbet af de 4 high school år (dette gælder ikke udvekslingsstudenter, så jeg kan tage lige de fag jeg har lyst til)
I forhold til karaktererne så starter man med at få 100 % i alle sine fag, og så gælder det om at opretholde de 100 % igennem hele semesteret ved at score de højest mulige procenter i sine lektier, afleveringer, prøver og eksamen. 

Sport
Fodbold er en forårssport på Boulder High, og udtagelserne og de første træninger foregår først i januar, så jeg må stille fodboldstøvlerne lidt til side for en kort tid, og prøve nogle nye sportsgrene. 

Jeg har været til en enkelt træning med Boulder High Schools mountain bike team, hvilket var vildt fedt!


Boulder High Schools maskot er i øvrigt en panter!

Skoleskema
Jeg har valgt at tage fagene:

- U.S. History
- Spanish
- Math (Algebra 2)
- Fitness
- Challenge and Adventure (klatring)


Mit skoleskema for 1. semester







Hvis nogle af mine indlæg her på bloggen giver anledning til spørgsmål, så skal du endelig ikke holde dig tilbage! Skriv i kommentaren, på Facebook eller send mig en E-mail - bare spørg løs!

Kunne du også tænke dig at ansøge om at blive Rotary udvekslingsstudent? Læs mere om Rotary Youth Exchange på http://www.rotary-yep.dk

Ingen kommentarer :

Send en kommentar