19. august 2014

Første uge i USA

Den første uge her har været helt fantastisk! Jeg har mødt masser af nye søde mennesker og er blevet helt forelsket i det her sted!


De lækre cupcakes
Værtsfamilie 
Jeg kunne ikke have ønsket mig en bedre første værtsfamilie!
Claire og Craig er virkelig de bedste, og jeg lærer om både USA og Sydafrika, da de oprindeligt begge er fra Sydafrika men nu er amerikanske statsborgere, hvilket er vildt fedt! De er meget forstående overfor det hele, da de er begge tidligere Rotary udvekslingsstudenter, hvilket selvfølgelig er en stor bonus.

Velkomstfest
Lørdag holdte vi en vildt hyggelig velkomstfest for venner og naboer og Claire og jeg bagte lækre cupcakes i de danske farver.


Den smukke sejltur
Kirke + reservoir i Boulder
Søndag var vi i kirke, hvilket faktisk var en vildt fed oplevelse! Kirken her er meget anderledes end den danske folkekirke med både livemusik, sang, latter, PowerPoint, video og klapsalver! 

Senere sejlede og badede vi i et af de flere reservoirer i Boulder, hvilket var en afslappende og smuk afslutning på dagen.


Flaggstaff Mountain
Tubing down the creek
Mandag fik jeg sammen med Craig og Claires venner, familien Gallagher, prøvet at (bered jer på en grim oversættelse) ''rutsje ned ad en flod... Okay, så vi har de her gummislanger fra bilhjul kaldet ''tubes'', som pumpes op og bruges til at flyde ned ad en smal flod med forholdsvis kraftig strøm, som var det en vandrutsjebane, hvilket er vildt sjovt!

Jeg fik samme dag også set Boulder fra oven på toppen af Flaggstaff Mountain, hvilket var SÅ smukt! Man kunne se helt til Denver!

Rotarymøde
I dag har jeg været til mit første Rotarymøde her i USA, hvilket også var en rigtig god oplevelse. Jeg mødte bla. den italienske udvekslingsstudent, Benedetta, der også er i min Rotaryklub, og der blev holdt et foredrag om denne nye lækre sunde kakaodrik, Cholaca, som smagte helt vildt godt!

Resten af ugen er gået med at få sovet mit jetlag ud, shopping og fået set lidt rugby og amerikansk fodbold - GO CHIEFS!

Første uge har som sagt været helt utrolig, og jeg smiler, når jeg tænker på at der er ca. 51 uger mere i USA at se frem til!








Hvis nogle af mine indlæg her på bloggen giver anledning til spørgsmål, så skal du endelig ikke holde dig tilbage! Skriv i kommentaren, på Facebook eller send mig en E-mail - bare spørg løs!

Kunne du også tænke dig at ansøge om at blive Rotary udvekslingsstudent? Læs mere om Rotary Youth Exchange på http://www.rotary-yep.dk

Ingen kommentarer :

Send en kommentar