11. august 2014

Afrejse - rejseplan

''1 dag tilbage...'', som Nik & Jay ville sige, og jeg glæder mig som aldrig før!

Jeg sidder lige nu I København med 2 pakkede kufferter og de vildeste sommerfugle i maven. I dag har jeg fået afhentet mit pas + amerikanske visum, så nu er jeg for alvor klar til afgang!

I morgen skal jeg mødes i Kastrup Lufthavn med en flok af de andre skønne Rotaryudvekslingsstudenter der også skal til USA + 2 rejseguides, kl. 04.00.

Hvis alt går som det skal lyder rejseplanen for i morgen således:


Kastrup Lufthavn
- 04.20 (dansk tid) – mødes med gruppen i Kastrup Lufthavn
 07.20 (dansk tid) – afgang fra Kastrup Lufthavn til Stockholm Arlanda med Scandinavian Airlines SK 402 | varighed = 1 time og 15 minutter

Stockholm Arlanda
- 08.35 (dansk tid/svensk tid) – ankomst til Stockholm Arlanda i terminal 
- 10.20 (dansk tid/svensk tid) – afgang fra Stockholm Arlanda  med Scandinavian Airlines SK 945 | varighed = 9 timer

Chicago O’Hare International
- 12.20 (Chicago tid)/19.20 (dansk tid) – ankomst til Chicago O’Hare International
- 17.21 (Chicago tid)/00.21 (dansk tid) – afgang fra Chicago O’Hare International med United Airlines UA 459 | varighed = 2 timer og 39 minutter

Denver International
- 19.00 (Denver tid)/03.00 (dansk tid) – ankomst til Denver International

Jeg bliver hentet i lufthavnen af min første værtsfamilie og min amerikanske counsellor, og jeg er meget spændt på at møde dem! Min værtsfamilie har fortalt mig, at det tager omkring 40 minutter at køre fra lufthavnen og hjem til deres adresse, så det er ikke så meget transporttid sammenlignet med de næsten 23 timers rejsetid fra Kastrup Lufthavn til Denver International!

Farvel skønne venner, dejlige familie og kære Danmark!







Hvis nogle af mine indlæg her på bloggen giver anledning til spørgsmål, så skal du endelig ikke holde dig tilbage! Skriv i kommentaren, på Facebook eller send mig en E-mail - bare spørg løs!

Kunne du også tænke dig at ansøge om at blive Rotary udvekslingsstudent? Læs mere om Rotary Youth Exchange på http://www.rotary-yep.dk

Ingen kommentarer :

Send en kommentar