27. juli 2014

Pins, visum og afskedsfest


Puha, nu begynder jeg at kunne mærke at afrejsedatoen nærmer sig! Med kun 16 dage tilbage er de fleste forberedelser ved at være på plads, og jeg føler mig mere og mere klar og spændt for hvert minut der går!

250 hjemmelavede pins - check!
Jeg fik lavet pins ud af både LEGO-klodser, Tuborgkapsler og 1-kroner med rødt og hvidt bånd, og de endte med at blive rigtig fine, selvom det tog en krig. Målet er at få byttet størstedelen væk til pins fra de andre Rotaryudvekslingsstudenter, som jeg kan hænge på min mørkeblå Rotaryblazer

Visum - den amerikanske ambassade i København
Jeg har haft en del problemer med at søge visum, men vi har haft ringet til den amerikanske ambassade et par gange, og de har været rigtig hjælpsomme og fleksible, så nu har det hele løst sig.
Jeg tager til København med min mor på tirsdag d. 29. juli, og satser på at de flinke amerikanere vil godkende mig og udstede et visum til mig!

Farvel kære familie
D. 30 juli holder jeg afskedsfest for familien, så jeg kan få sagt farvel til dem alle på én gang. Det bliver lidt trist og mærkeligt ikke at se dem alle i et helt år!

Skype opkald til værtsfamilien
Jeg har fået snakket med min første værtsfamilie over Skype! Det var vildt nervepirrende at sidde der og vente på deres opkald. Jeg fik helt svedige håndflader, men da de endelig ringede og den værste nervøsitet forsvandt, gik det rigtig godt! De var supersøde og helt nede på jorden. Vi snakkede sammen i 45 minutter, og jeg er meget glad for at jeg har fået snakket med dem inden jeg møder dem ''rigtigt'' i lufthavnen i Denver, når de henter mig d. 12. august. Nu hvor jeg har snakket med dem, glæder jeg mig endnu mere end før!

Var der nogle der sagde kyllinger?
Det har knap så meget med udveksling at gøre, men jeg vil da også lige benytte lejligheden til at fortælle, at vi i dag har fået 10 små kyllinger på adressen! #LivetPåLandet

Hvad skal der ske nu?
Nu kommer mine sidste arbejdsdage som piccolo i CinemaxX Aarhus, hvorefter jeg som sagt skal til København og søge visum, holde afskedsfest og derefter skal jeg på Skanderborg Festival indtil lørdag d. 9., hvor jeg igen tager til København indtil jeg endelig rammer afrejsedatoen!








Hvis nogle af mine indlæg her på bloggen giver anledning til spørgsmål, så skal du endelig ikke holde dig tilbage! Skriv i kommentaren, på Facebook eller send mig en E-mail - bare spørg løs!


Kunne du også tænke dig at ansøge om at blive Rotary udvekslingsstudent? Læs mere om Rotary Youth Exchange på http://www.rotary-yep.dk

Ingen kommentarer :

Send en kommentar