7. juli 2014

Afrejsebriefing, værtsfamilie, G2G og Rotaryblazer

Afrejsebriefing og G2G
Jeg er her i dag kommet hjem fra den bedste weekend! Jeg snakker selvfølgelig om den store afrejsebriefing for alle udvekslingsstudenter i hele Danmark der skal på udveksling igennem Rotary der blev afholdt på en rigtig fed højskole i Bjerringbro. Jeg har mødt de mest fantastiske mennesker og det var generelt set de fedeste 3 dage, som stod på både aktiviteter, workshops, information, god mad og hygge.
Stemningsbillede fra afrejsebriefingen 

Sidst i juni var jeg til G2G (get together) i Brande, hvor jeg for første gang mødte alle de dejlige udvekslingsstudenter fra mit distrikt 1450 for første gang, samt alle inbounds og rebounders , hvilket var helt vildt hyggeligt! Sydamerikanere forstår at feste (også uden alkohol) - tro mig!
Et stemningsbillede fra G2G (jeg er ude til højre)
Amerikansk counsellor og første værtsfamilie
Sidst i april fik jeg en E-mail fra min counsellor, Kit, i USA, og 1. juni fik jeg igen en E-mail fra Kit, hvor hun fortalte, at jeg nu havde fået min første værtsfamilie, som består af et sødt et supersødt ægtepar ved navn Claire og Craig + deres hund Yezi.
Et par dage efter fik jeg en E-mail fra Claire hvor hun fortalte hvor meget de glæder sig til at jeg kommer. Siden det har vi skrevet en masse sammen, og jeg glæder mig utrolig meget til at møde dem begge d. 12. august.


Rotaryblazeren
Pakke fra Rotary
Jeg har her for nylig modtaget en pakke med min Rotaryblazer, polo shirt, visitkort og pins fra Rotary. Jeg skal også have lavet omkring 250 pins inden afrejsen i august.

Hvad er det næste der skal ske?

Det næste der skal ske er at jeg skal modtage min guarantee form (der har været et par problemer med den, men det lader til at løse sig), så jeg kan tage til København og søge amerikansk visum på den amerikanske ambassade, samt købe gaver til min counsellor og værstfamilie og pakke. Så snart det er på plads, skulle jeg være ''good-to-go''.

35 dage? Det er meget surrealistisk, dejligt, mærkeligt og fantastisk, at det er lige om lidt. Jeg får de vildeste sommerfugle i maven hver gang jeg tænker på det!









Hvis nogle af mine indlæg her på bloggen giver anledning til spørgsmål, så skal du endelig ikke holde dig tilbage! Skriv i kommentaren, på Facebook eller send mig en E-mail - bare spørg løs!


Kunne du også tænke dig at ansøge om at blive Rotary udvekslingsstudent? Læs mere om Rotary Youth Exchange på http://www.rotary-yep.dk

Ingen kommentarer :

Send en kommentar